Klientka zraniona nożem w sklepie. Duża sieć supermarketów musiała zapłacić odszkodowanie

W grudniu 2020 roku, decyzją Sądu Rejonowego dla Warszawy Woli w Warszawie, zakończył się proces dotyczący zdarzenia, do którego doszło ponad 5 lat wcześniej, 18 lipca 2015 roku. Przyznane zostało odszkodowanie za nietypowy wypadek podczas zakupów w jednym z supermarketów dużej zagranicznej sieci. Klientka zraniła się w nogę nożem, którego całe ostrze wystawało na sztorc ze sklepowego wózka z towarami. Nóż w wózku leżał bez opakowania. Błąd ludzki pracowników sklepu…

– To miały być szybkie zakupy w letnie sobotnie popołudnie – wspomina poszkodowana. – Podjechaliśmy pod sklep całą rodziną. Mąż z córkami został w aucie, a ja weszłam do środka głównie po wodę mineralną, gdyż to był bardzo ciepły dzień. Ubrana byłam w sandałki i w sukienkę przed kolana. Gdy już kierowałam się w stronę kas, podeszłam na chwilę do jednego z regałów. Stał przy nim sklepowy wózek, wypełniony przecenionymi towarami. Wykonując zwrot ciała przy tym wózku nagle poczułam ból i ciepło zalewające lewą nogę. Spojrzałam w dół i z przerażeniem zobaczyłam, że mam rozpłatane ciało pod kolanem i z głębokiej rany leje się krew, spływając do buta. Zaczęłam krzyczeć z bólu i przerażenia, jednocześnie rozglądając się, by znaleźć przyczynę tego, co się stało. Zobaczyłam, że z wózka wystaje na sztorc długie ostrze noża.

Kobiecie rzucili się na pomoc klienci oraz pracownicy sklepu.

– Okazało się, że w sklepie nie ma apteczki, krew jeden z klientów tamował chusteczkami higienicznymi, a pracownicy sklepu z zaplecza przynieśli twarde, zielone jednorazowe ręczniki, które spotkać można w WC do wycierania rąk – relacjonuje poszkodowana. – Potem w swoich oświadczeniach podali, że moja rana nie krwawiła… Ze sklepu do wezwanej karetki wynieśli mnie ratownicy medyczni z pogotowia. Noga musiała zostać prześwietlona, by sprawdzić czy w ranie nie ma odłamków ceramicznego ostrza, ze względu na to, że było wyszczerbione. Założono mi 16 szwów.

Po powrocie do domu zaczął się ciężki okres. Niemożliwość pracy, problem z chodzeniem, z wykonywaniem codziennych czynności i obowiązków, zaprzestanie aktywności fizycznej. Zmarnowany urlop. Najpierw ból i puchnięcie rany, potem duża trwała blizna i zniekształcenie kolana, a także następstwa psychologiczne.

– To, że ze sklepu, w którym często robiłam zakupy trafiłam ranna do szpitala, było dla mnie szokiem – wyznaje poszkodowana. – Tym większym, gdy pomyślałam, że na zakupy miała iść ze mną córka i to ona mogła zostać ranna, być może jeszcze gorzej ode mnie. Zaczęłam bać się chodzić na zakupy, a sklepy tej sieci ja i moi najbliżsi omijamy od czasu wypadku, czyli już od ponad 5 lat. Zaczęłam bać się też o swoje dzieci, bo doświadczyłam, że w znanym i pozornie bezpiecznym miejscu nagle może coś się stać.

Co ciekawe, w sklepie w którym miało miejsce opisywane zdarzenie z nożem, 5 lat wcześniej już doszło do głośnego wypadku. Poszkodowane w nim było dziecko, a wysokie odszkodowanie – decyzją sądu – musiał wypłacić producent wadliwie zabezpieczonego towaru.

– W dzień wypadku zadzwoniła do mnie przedstawicielka sieci i zaczęła mówić, że „to straszne, że akurat…” Myślałam, że chodzi jej o to, że przytrafiło się to akurat mnie, która z siecią służbowo współpracuje, ale ona dokończyła „… w tym sklepie, w którym już był wypadek”. No cóż, Polak i po szkodzie głupi! – opowiada poszkodowana. – Ja jednak miałam zamiar działać dalej mądrze nie głupio, stąd od razu po wypadku skontaktowałam się z Centrum Dochodzenia Odszkodowań „MARSHALL” Sp. z o.o., z którym też miałam przyjemność wcześniej współpracować. Miałam szczęście, że już kilka dni po wypadku mogłam osobiście spotkać się w swoim mieście z przedstawiciele spółki. Zdecydowali, że zajmą się moją sprawą i ruszyła machina, która po prawie 5,5 roku doprowadziła do pozytywnego finału – korzystnego dla mnie wyroku sądu i wypłaty satysfakcjonującego mnie odszkodowania przez ubezpieczyciela sieci sklepów. Było to w sumie 18 tysięcy złotych. Nastawiłam się na cierpliwe oczekiwanie na finał sprawy i bez problemu, z profesjonalnym wsparciem, doczekałam się!

LC

Kredyty frankowe

Spłacasz kredyt już wiele lat a wciąż zadłużenie ogromne? Wypłacono Ci kwotę kredytu w złotówkach a przez kursy walut wciąż nie wiesz na czym „stoisz”? Prowadzimy sprawy Frankowiczów przeciwko bankom, które oferowały kredyty indeksowane lub denominowane do CHF (lub innej waluty). Ale także weryfikujemy niezasadnie pobrane opłaty za wcześniejszą spłatę kredytu, sprzedaż produktów niedopasowanych do zdolności kredytowej i wymuszenie zakupu produktów powiązanych.

BEZPŁATNA ANALIZA! Indywidualne podejście! Dopasowane do sytuacji zasady wynagradzania.

Nie stać cię na pokrywanie kosztów w trakcie sprawy? Brak Ci środków na leczenie? Jeśli nie jesteś pewien czy możemy Ci pomóc – po prostu zadzwoń do nas 801 08 07 66 lub napisz maila.

Windykacja

Kontrahent, zleceniodawca nie płaci? Zajmiemy się tym – od etapu polubownego, przez postępowanie sądowe po egzekucję komorniczą. Ustalimy jego następców prawnych, zweryfikujemy odpowiedzialność członków zarządu.

Nie stać cię na pokrywanie kosztów w trakcie sprawy? Brak Ci środków na leczenie? Jeśli nie jesteś pewien czy możemy Ci pomóc – po prostu zadzwoń do nas 801 08 07 66 lub napisz maila.

Ubezpieczenia na życie

Odmowa wypłaty świadczenia w przypadku śmierci, poważnego zachorowania? Bank windykuje zaległość z kredytu hipotecznego, a ubezpieczyciel odmawia zapłaty z umowy ubezpieczenia sprzedanej przez bank przy zawarciu kredytu? Pobrano od Ciebie wysoką opłatę likwidacyjną przy rezygnacji z umowy ubezpieczenia z funduszem kapitałowym? Bardzo często niezasadnie, z naruszeniem praw konsumenta.

Nie stać cię na pokrywanie kosztów w trakcie sprawy? Brak Ci środków na leczenie? Jeśli nie jesteś pewien czy możemy Ci pomóc – po prostu zadzwoń do nas 801 08 07 66 lub napisz maila.

Szkody w mieniu (m.in. autocasco, nieruchomości, szkody w transporcie)

Szkoda całkowita w autocasco i małe odszkodowanie? Wypłata za zniszczony budynek dużo niższa niż kosztorys ekipy remontowej? Wezwanie do pokrycia kosztów uprzątnięcia autostrady po wypadku twojej ciężarówki?  Weryfikujemy szkody z ubezpieczeń które sam kupiłeś jak i roszczenia innych podmiotów, które można pokryć z Twojej polisy OC.  

Nie stać cię na pokrywanie kosztów w trakcie sprawy? Brak Ci środków na leczenie? Jeśli nie jesteś pewien czy możemy Ci pomóc – po prostu zadzwoń do nas 801 08 07 66 lub napisz maila.

Inne wypadki: produkty niebezpieczne, usługi paramedyczne, upadek drzewa, poślizgnięcie...

Zajmujemy się także innymi wypadkami, spektrum tych spraw jest tak szerokie, iż trudno je wymienić. Mamy tu zarówno produkty niebezpieczne np. poparzenia środkami chemicznymi (poparzenie przełyku u dziecka które otworzyło tzw. Kreta), zatrucia skażoną woda mineralną, oparzenia w zapaleniu ładowarki do telefonu, oparzenia od skarpet złuszczających, jak i poślizgnięcia na oblodzonym chodniku, upadki drzewa, wciągniecie części ciała przez maszyny, schody ruchome, uszkodzenia niezabezpieczonym nożem na wystawie w sklepie, podanie leków, pobicie …

Nie stać cię na pokrywanie kosztów w trakcie sprawy? Brak Ci środków na leczenie? Jeśli nie jesteś pewien czy możemy Ci pomóc – po prostu zadzwoń do nas 801 08 07 66 lub napisz maila.

Wypadki w rolnictwie

Wiele osób nie zdaje sobie nawet sprawy z faktu, iż rolnicy prowadzący gospodarstwa rolne muszą posiadać ubezpieczenie OC,  a nawet jeśli nie mają go – to odpowiedzialność spoczywa na UFG. Pogryzienie przez psa, kopnięcie krowy, obrażenia od maszyny rolniczej, upadek z drabiny i wiele innych to wypadki za które można uzyskać stosowne odszkodowanie, zadośćuczynienie, rentę. Zarówno jeśli wykonywałeś pracę, jak i gdy jesteś osobą bliską rolnikowi. Wtedy kiedy doznałeś uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia lub jeśli zginął Twój bliski.  Także, jeśli wypadek miał miejsce wiele lat temu. Weryfikujemy stare decyzje, ugody, renty. 

Nie stać cię na pokrywanie kosztów w trakcie sprawy? Brak Ci środków na leczenie? Jeśli nie jesteś pewien czy możemy Ci pomóc – po prostu zadzwoń do nas 801 08 07 66 lub napisz maila.

Błędy medyczne

Nie przyjęto cię do szpitala, nie dokonano właściwej diagnozy lub zaniechano jej, nie wdrożono leczenia w odpowiednim czasie lub adekwatnie  do wiedzy medycznej, zakaziłeś się w szpitalu, nie wdrożono profilaktyki np. p. zakrzepowej? Twoje dziecko doznało szkody przy porodzie wskutek zaniechań w opiece? Jak wielu naszych klientów masz prawo do odszkodowania, zadośćuczynienia, renty – za błąd diagnostyczny, terapeutyczny, organizacyjny, techniczny. Za uszkodzenie ciała i rozstrój zdrowia, przewlekłość leczenia i dodatkowe powikłania, za śmierć osoby bliskiej ale także naruszenie praw pacjenta jak np. prawo do informacji.  Prowadzimy sprawy kompleksowo – w tym z organizacją postępowania przed Komisja ds. Zdarzeń Medycznych, wobec szpitali, lekarzy i innych placówek medycznych oraz ich ubezpieczycieli. Weryfikujemy opinie biegłych,  co bardzo ważne w sytuacji gdy środowisko nie chce potwierdzić błędu w swojej branży. Zapewniamy wsparcie w procesach karnych i dyscyplinarnych.       

Nie stać cię na pokrywanie kosztów w trakcie sprawy? Brak Ci środków na leczenie? Jeśli nie jesteś pewien czy możemy Ci pomóc – po prostu zadzwoń do nas 801 08 07 66 lub napisz maila.

Wypadki przy pracy

Wielu naszych klientów uległo wypadkowi przy pracy, doznało choroby zawodowej, także za granicą. Sprawy te wymagają niezwykłej staranności ze względu na trudności z udowodnieniem odpowiedzialności pracodawcy, opiniami z zakresu BHP, weryfikacją  ustaleń protokołów wypadkowych czy ZUS, przekształceniem zakładu pracy, brakiem środków czy ubezpieczenia OC, umową „śmieciową” lub brakiem umowy. Dzięki nam walka z trudnościami staje się wyrównana, a szkody odpowiednio skompensowane. Reprezentujemy poszkodowanych (i ich bliskich) w górnictwie, na budowach, w transporcie, na statkach morskich, supermarketach i wielu innych.

Nie stać cię na pokrywanie kosztów w trakcie sprawy? Brak Ci środków na leczenie? Jeśli nie jesteś pewien czy możemy Ci pomóc – po prostu zadzwoń do nas 801 08 07 66 lub napisz maila.

Wypadki komunikacyjne

Zderzenia pojazdów, obrażenia kierujących i pasażerów, potrącenia pieszych – uszkodzenia ciała, rozstrój zdrowia, wypadki śmiertelne. Weryfikujemy okoliczności, ustalenia policji, negatywne opinie biegłych z ruchu drogowego, uniewinnienia sprawców, orzeczenia medyczne, krzywdzące ugody.   Naszymi klientami są zarówno poszkodowani w wielkich katastrofach (Grenoble, Drzewica) jak i małych wypadkach. Reprezentujemy bezpośrednio poszkodowanych, rodziny ofiar wypadków śmiertelnych. Zapewniamy wsparcie w postępowaniu karnym.  Dochodzimy roszczeń nawet po wielu latach od zdarzenia. Dbamy o poziom rent, nie zawieramy pochopnych ugód, waloryzujemy sumy gwarancyjne w starych sprawach. Nie obawiamy się spraw trudnych, gdzie pieszy jest pod wpływem alkoholu, przechodził na czerwonym świetle czy leżał na drodze, ani takich gdzie nie ustalono sprawcy lub go uniewinniono.

Nie stać cię na pokrywanie kosztów w trakcie sprawy? Brak Ci środków na leczenie? Jeśli nie jesteś pewien czy możemy Ci pomóc – po prostu zadzwoń do nas 801 08 07 66 lub napisz maila.